Lev ditt liv, du vet aldrig vad som väntar dig dagen efter.

Sitter och tänker och känner mig värsta filisofisk... Nä, men seriöst!
Har ni tänkt på hur ens liv kan förendras på en dag.
Både på bra och dåliga sätt. Man kan lixom helt plötsligt få beskedet att man är antagen den skolan man vill gå på, att man är gravid, att man har cancer, att ens mamma är allvarligt sjuk.
Lixom helt seriöst, tänk efter! Det räcker med ett telefonsamtal, en liten dosa som visar en text eller en doktor som pratar med en. Ditt hela liv förendras.
Har faktiskt tänkt på det rätt så mycket.
Eller aa, jag har tänkt på cancer. Jag vill inte säga varför eller vem, men jag kan säga så att det som fått mig och tänka är det att hon har inte många år i livet kvar, vem vet, kanske inte ens ett. Men hon gör allt för att vara vid liv.
Hon bor ensam med sin son som fortfarande går på dagis. Han var nästan nyfödd när hon fick beskedet att hon hade bröstcancer. Den dagen förstördes hennes liv.
Tänk er själva, om ni imon skulle få reda på att ni har cancer och kommer dö.
Vad ska man göra då?
Man vill hinna göra allt, verkligen allt innan man dör, men om man är för svag för att kunna göra de grejerna?
Om man måste gå på cellgiftsbehandlingar?
Vad gör man då?
Jag vet vad jag skulle gjort! Umgåts med min familj så mycket jag bara kunde, och som i hennes fall, gjort allt för min son.

Tänk att ett besked från en doktor kan förendra en människas liv...♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0