'


Att förlora.

Det låter som det värsta för många. Att förlora någon eller något.
Vi människor vill så gärna vara bäst på allt så allt du fokuserar på är att inte förlora. Inte ligga längst ner på botten.
Men det vi inte inser är att man är inte bäst om man vinner allt. Man sjunker bara mer och mer.
Det är starkare att förlora någon eller något. Det är viktigare. För det stärker oss. Det får oss att våga visa känslor, att våga tänka. Det får oss att sakna och inse hur mycket saker betyder för oss. Det stärker oss som personer. Det visar att du klarar dig i svåra situationer. Det visar dig att dom du älskar kommer ställa upp för dig. Och det visar dig nya saker.
Att förlora är inte så jobbigt som det låter. Det är ganska skönt faktiskt.
Du behöver inte vinna, det är viktigare att förlora.
För varje förlust bidrar alltid med något.



Vill skriva men har ingen inspiration.
Det funkar inte att skriva på denna bloggen. Jag vet inte varför men jag vet inte vad jag ska skriva om.
Men ja, ni får kommentera och ge mig inspiration eller något.
Puss




Kommentarer
Postat av: Anonym

har du typ mvg i svenska? sjukt duktig är du! ;)

2011-10-25 @ 15:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0